Tacksamhet

Min kreation från lektion kommer senare då jag inte haft tillfället att fota och publicera det ännu. Här kommer istället en bild på kaninen, min ögonsten, samt en liten snutt om vad tacksamhet är för mig.

För mig är tacksamhet någonting som finns i allt och alla. Man kan vinkla allting så att man ser någonting i det att vara tacksam över. Men tacksamhet för mig är ändå livet och all lycka i det. Min familj, vänner, minnen, allt sådant. Ibland kan jag vara mycket negativt inställd till mig själv, speciellt utseendemässigt. Men en vän lärde mig en gång att tänka: "Vad vill jag helst ha: Min kropp, eller ingen kropp alls?" Det är faktiskt det valet man har och jag känner alltid en sådan enorm tacksamhet över att jag inte lider av något handikapp eller någon sjukdom. Jag är tacksam över min livssituation och att jag har en familj som stöttar mig. Jag är tacksam över att jag har mina vänner, och jag är tacksam över mina minnen med dem. Jag är tacksam över att jag varje dag får känna att jag lever, trots det faktum att det är ett mycket bekvämt liv. Men mest av allt är jag nog tacksam över att jag har möjligheten att följa mitt hjärta.

Kommentarer
Postat av: Anonym

... och följ ditt hjärta, det är den sannaste vägen i livet vad jag erfarit! Snygg header!

=)/suzi

2008-02-28 @ 21:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0